Sjuk

Jag blir sällan sjuk. Det är sant, jag brukar inte heller vara lite små sjuk sådär som många är. Som hostar och är förkylda i en längre tid. Utan när jag blir sjuk då blir jag SJUK.
Min kropp är lite speciell på det sättet, jag ska alltid vara värst och de tär inget jag strävar efter. Hey varför nöja sig med en enkel förkylning när man kan ha bihåleinflammation? Varför inte tappa rösten helt när du får ont i halsen? Eller varför inte få infektion i njurarna när du endå är igång, de tär mycket tuffare eller hur?
BAH!


Jag tycker lite synd om mig faktiskt. Har legat däckad som en klubbad säl sedan i fredags med 39 graders feber, ingen röst och as ont i njurarna. Ögonen rinner och jag kan inte äta för det gör för ont.
Idag har jag knarkar iprem, så jag mår lite bättre för studen. Har redan sjukskrivit mig från min arbetspraktik, känns tråkigt att behöva göra det men hey...vad ska jag göra? Skla jag komma och msitta ner alla och gå runt och svimma på jobbet? nej det är inte optimalt.


Jag har världens bästa föräldrar som ställer upp till 100 % på mig. Dom kom och hämta lilla tösen i lördags och har fixat så jag kan få vara hemma och ta hand om mig själv utan att behöva oror mig för något annat. Dom har handlat ett lager med nässdukar (extra mjuka lambi) nyponsoppa, clementiner, halstabletter, godis, och färdigmat. Allt man vill ha och kan tänkas behöva när man ligger däckad. Så skönt att trots jag är singel så får jag hem allt sådant. Sånt en pojkvän annars skulle göra för en....


Gaaaah nu börjar feber komma igen, bästa att gå och lägga sig igen. *snörvel*


Kommentarer
Postat av: Michis

Krya på dig gumman. Tänker på dig. *kramar om*

2010-11-29 @ 20:49:22
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0